2012. november 11.

Gasztroajándék

csokikanálforrás Lehet rá magvakat, színes cukrokat tenni.
Díszítőcukros csokikanál - link







A formacukor
Instant Life blogján leírás
Évekkel ezelőtt készítettük el a gyerekekkel a nagymamáknak ajándékba. A mi receptünk:
50g cukorhoz hozzákeverünk (1 csomag vanillcukrot - opcionális)
max. 1,5 teáskanál vizet.
A cukormasszát kitesszük sütőpapírra, két kés segítségével ellapigatjuk és téglatestet formálunk belőle. Kiszaggatjuk sütikiszúróval és óvatosan félrehúzzuk. Száradnia kell 2-3 órát és készen is van. Eszembe nem jutott akkor barna cukorból is készíteni, pedig milyen szépen néznek ki együtt!!
Kis sütikiszúrókat a Fakopáncsban vettem.
Gyorsan elkészítettem újra, most ilyenek lettek: (a barnák nádcukorból készültek; a rózsaszínűek esetén a cukorhoz víz helyett málnaszörpit öntöttem, de ezek száradási ideje 2 nap.. esetleg lehet színezékkel helyettesíteni, de én nem vagyok híve. A rózsaszínűek később is elég könnyen mállósak lesznek, azt szállításra nem ajánlom, de a fehér és barna cukor vízzel kőkeményre szárad.)

2 késsel a cukormasszát téglalappá formázzuk, majd kiszaggatjuk formával


 Három lány készíti a TeaRoom blogot, gyönyörű képeket találtam az oldalukon és jó ötleteket, érdemes benézni. Karácsonyi gasztroajándékok:
csoki
Süti hozzávalói üvegben, persze csak a száraz rész. Láttam olyan változatokat, h a receptet összehengergetik és átkötik a szalaggal, majd az üveg száját átkötni a látható módon. Sok muffin-recept alkalmas ilyen ajándék alapjául.

Nincsenek megjegyzések: